lørdag den 13. februar 2010

Pension

Så har jeg haft møde med min pensionsrådgiver. Sådan en får man jo tildelt når man indtræder i en firmaobligatorisk pensionsordning.

Jeg er bagud på point, ja det vil her sige bagud mht. opsparing. Jeg burde lægge ca. 25% tilside månedligt, for at have tilstrækkeligt når tiden oprinder- eller rinder ud om man vil...

Det skal jeg lige tygge på. Min kone har mere opsparet pension end jeg, da jeg har kunnet slække på den del af pensionsindbetalingen der var frivillig - og gjort det for at familien har kunnet komme igennem økonomisk vanskelige tider. Derudover har jeg har haft perioder med ledighed, hvor der jo slet ingen indbetaling har fundet sted.

Jeg er meget indstillet på at der skal indbetales nu, så jeg skal lige se på hvorledes det kommer til at indvirke på vores daglige økonomi.
Pokkers - det er jo det jeg altid har gjort, og derfor undladt at indbetale det nødvendige, fordi jeg følte at familien kunne have brug for pengene. På den anden side, kunne min kone jo bare slå i bordet, og bede om mere løn. Hun tjener jo alt for lidt, sammenlignet med andre af samme alder og uddannelse.

Ingen kommentarer: