fredag den 8. januar 2010

Rapport fra uge 1

Så går uge 1 - og min 6. ledighedsuge på hæld.
Ugen har været præget af samtaler og opfølgninger, fra den konsulentvirksomhed der styrer ansættelsesprocessen i virksomhed 4.

Konsulenten har i denne uge bedt om referencer på tidligere arbejdsgivere og kolleger - og det har vedkommende fået. Flere er blevet kontaktet allerede, og de har alle ringet tilbage til mig, for at oplyse dette. Samt at konsulenten kom vidt omkring i et interview der varede mellem 20 min. og en halv time. I eet tilfælde ville konsulenten vide, om jeg havde mange sygedage, og havde spørgsmål til mit privatliv.

Jeg mener at vide, at dette er ulovlige spørgsmål.
Mine sygedage er ganske få, men det er ubehageligt at der spørges til dette alligevel...
- og mit privatliv; hvordan ved jeg om der er svaret korrekt - og hvorledes vil det blive brugt, vil jeg blive gjort bekendt med svarene, og få lejlighed til at berigtige evt. fejlagtige oplysninger?

Jeg synes det er uetisk.

Nu skal jeg så udfylde en personlighedsstest via internet, og mødes med dem igen på mandag.

Ingen kommentarer: